MulaKan HARI mu DEngAN

Photobucket

Saturday, 20 February 2016

sakitnya ku di sini

Assalamualaikum sahabat2 semua....

sakitnya ku di sini...

huhuhu...
tengok tajuk tue dah macam rupa lagu indonesia sudah....

yes...memang saya tengah sakit... 

sakit di mana...

sakit di sini..

yer la...

di sini tue di mana....

di sini la... sini sini (sambil menunjuk hati yang tengah sakit)


atoiii sayang, awat sakit hati pulak nie....cepat cakap siapa yang sakitkan hati awak nie...saya pergi dan sakitkan hati dia kembali....

huhuhu....

sebenarnya hati tengah sakit saat melihat sahabat dalam group bercerita tentang anak...bercerita tentang suami..bercerita tentang nak tambah anak.... dan macam-macam lagi.....(pelik kan saya nie...isu yang macam ini pun nak sensitif sangat...biarlah mereka nak ceritakan tentang apa pun..itu kan hak mereka...hak kebebasan bersuara)

hati sakit itu bukan sebab cemburu melihat kebahagian mereka....tapi hati sakit bila tiba-tiba terdetik Ya Allah bila nak tiba masa aku nie...hati juga sakit bila dia berbisik agak agak bila aku  nak ada zuriat sendiri...TENGOK, tak ke awak-awak semua kesian kat insan lemah ini sebab insan ini  nak kena pujuk hati sendiri .....masa tue hanya Allah sahaja yang tahu betapa sakitnya perasaan kecil di hatiku,,,,terasa mahu undur diri sahaja daripada group itu kerana aku  tahu hatiku  nie xkuat.....

apapun...HATI YANG SAKIT mesti diubati dan mestii selalu dijaga.... ingat jangan dipersoalkan setiap apa yang terjadi kerana kita ini memang hamba Allah dan selayaknya kita diuji untuk membuktikan keimanan kita padaNYA......

semoga aku terus kuat dan terus kuat...

tiada perkara yang sia sia

jom cari hikmah di sebalik apa yang berlaku