MulaKan HARI mu DEngAN

Photobucket

Friday, 15 May 2015

Air mata

Cerita hari ini....

setitis air mata jatuh ke pipi mengenangkan pelajar yang semakin lama semakin pelik...kalau  yang lepas aku dapat rasakan betapa bertuahnya aku kerana dikelilingi my student yang sangat baik, sweet, prihatin, sopan dan macam-macam lagi....

walaupun kita berbeza agama, jantina,umur dan latar belakang  negeri yang xsama tapi kalian cuba membantuku untuk menyesuaikan diri dengan perubahan itu....dan Alhamdulillah perbezaan itu tidak menghalang untuk kita semua bergelak ketawa, bergurau bersama, berjalan bersama dan tengah-tengah saya selesa dengan kedamaian itu tiba-tiba tahun ini sedikit tergugat sehingga tahun ini ada AIR MATA yang mengalir dari pipi gebu ini..

namun ku tahu AIR MATA itu untuk apa...


::: menangis itu bukan tanda aku lemah.... tapi menangis itu melepaskan beban yang terdapat di hati.... menangis kerana risau nasib mu wahai sayang...menangis itu tanda bukan sedikit sayangku untukmu...sayangku untukmu wahai anak sangat luas...sehinggakan aku sanggup menutup kemarahanku dan tersenyum saat melihat kau tersenyum untukku :::

aku sangat sayangkan mereka.....

moga lepas nie, akan dipermudahkan oleh Allah....


Monday, 11 May 2015

Deman Rindu

" adoi....dah seminggu lebih deman nie..macam mana nie" bisik hatiku.

kalau deman nie mula la nak merengek macam-macam. Padahal sikit jer Allah uji, itupun xsabar dan xreti bersyukur yang sakit itu kifarah dosa kan...

bak kata mek,

|| deman rindu la tue ||

sungguh, kalau fikir balik pun mungkin betul sebab memang dah lama sungguh aku xbalik kampung menjenguk mereka... banyak sangat aktiviti kat sekolah bulan 4 hari tue...sepanjang minggu hari sabtu digunakan untuk buat aktiviti....bulan 5 pula xbalik lagi..... hari itu free pergi johor.... xbalik juga berjumpa dengan mereka...

sekarang merasalah deman rindu pada mereka berdua....

tapi kalau cakap rindu pada mereka, mek suka cakap

|| rindu ko mek atau rindu ko masakan mek ||

hihihi...ada sajo karenah mek yang membuatkan aku tertawa gembira....bersama mereka berdua merupakan saat yang  paling indah. Hanya senyum gembira menghiasi bibir dan pipi serta badan bagai dipam-pam

kalau deman macam nie,

mek dengan abah akan berada di sisi.... mereka turut berada di sisi tilamku kerana mereka tahu aku jarang deman dan bila dah deman itu tandanya aku memang memerlukan perhatian dari mereka...kalau aku sakit merekalah paling risau...

kalau aku sakit perut, mek akan meletak ubat dan mengurutku sehinggalah aku terlena....saat itu mintalah apapun bubur, nasi keras, nasi minyak semuanya akan terhidang depan mata....


kalau aku mual, abah akan bawa aku ke bilik air dan baringkan aku depan bilik air jadi bertapalah aku di situ sehingga hilang mual2....kalau kecil boleh la dia dukung tapi badan besar macam anak gajah terpaksalah dia papah jer..hihihi....tapi aku tahu kalau keadaan memaksa dan saat itu abah masih gagah  abah akan dukung aku kerana aku pernah menjadi saksi, abah mengengdong abangku yang tidak sihat balik ke rumah tanpa bantuan sesiapa.

  :::: hish, banyak lah memori kalau mahu dikenang ::::

{ sepenat mana mereka pun...demi anak-anak mereka tetap berdiri gagah dan menghulurkan bantuan ketika kita memerlukan, adakah kita pun begitu juga melayan mereka saat mereka memerlukan kasih sayang kita }

aku akui aku tidak sesabar mereka....Namun aku akan cuba untuk jadi anak yang baik....

apapun

aku rindukan mereka sangat-sangat..... semoga mereka baik-baik sahaja dalam jagaan Allah....







Saturday, 9 May 2015

Rindu Ini Untukmu

Assalamualaikum sahabatku sayang....

alamak...macam nak nangis saja sebelum sambung menulis....

erm....rindunya pada awak...rindu nak cakap dengan awak...rindu nak sembang dengan awak..rindu nak dengar kata-kata nasihat awak....

bak kata rindu semuanya tentang awak....

apapun saya nak minta maaf sangat dengan awak...

|| mesej awak yang cakap yang awak tidak akan berubah tue saya dah delete pun...xtahu kenapa mungkin sebab saya sedih kot awak xcontact saya langsung..... ||

saya delete tue bukan sebab apa...sebab saya xmahu hati kecil yang berharap untuk kembali seperti dulu  dengan awak ini akan terluka.....(kesian hati kecil saya nie...kalau dia merajuk xde orang yang nak pujuk dia...akhir sekali saya juga yang kena pujuk dia kan...jadi itu sebab saya jadi macam nie) 

Hanya Allah yang tahu apa rasa hati ini...apapun positive thinking itu perlu dalam memastikan kasih yang Allah titipkan ini terjaga rapi...semua ini aturan Allah...

wahai sahabat...andainya tulisan ini awak baca....

awak jangan terasa hati yer....awak jangan bersedih  kerana sayang saya terhadap awak tidak pernah berubah...awak sahabat saya yang sangat baik dan saya sangat hargai setiap detik kita bersama...

{ erm...xboleh sambung doh...sebab sedih sangat...rindu awak sangat...tiada idea sudah...hanya wajah awak yang berada di depan saya sekarang nie...}

Parahnya merindui seseorang...

Al-Fatihah....semoga rindu ini sampai padamu wahai sahabatku...