MulaKan HARI mu DEngAN

Photobucket

Sunday, 20 January 2013

Istighfarlah wahai sayang

Insan Yang Mulia

Assalamualaikum semua....

Apa khabar emosi dan diri sahabat-sahabat pada hari nie...... 

Ana harap semuanya okey dan sihat serta baik-baik sahaja yer.....apapun yang berlaku tabahkan hati dan teruskan tersenyum yer,....

Allahumma solli 'ala Muhammad... .rindunya ana pada Rasulullah SAW.... namun rindu Baginda pada Umatnya adalah lebih besar berbanding rindu ana untuk Baginda....



Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu
Kan pasti mengalir airmataku
Kerna pancaran ketenanganmu
 
Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kukucup tanganmu
Moga mengalir keberkatan dalam diriku
Untuk mengikut jejak langkahmu

Ya RasulAllah ya HabibAllah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya RasulAllah ya HabibAllah
Kami rindu padamu

Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim
Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kudakap dirimu
Tiada kata yang dapat aku ungkapkan
Hanya Tuhan saja yang tahu.

Ya RasulAllah ya HabibAllah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya RasulAllah ya HabibAllah
Kami rindu padamu

Kutahu cintamu kepada umat
"Ummati ummati"
Kutahu bimbangnya engkau tentang kami
Syafaatkan kami

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu
Kan pasti mengalir airmataku
Kerna pancaran ketenanganmu

Ya RasulAllah ya HabibAllah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya RasulAllah ya HabibAllah
Kami rindu padamu

Ya RasulAllah ya HabibAllah
Terimalah kami sebagi umatmu
Ya RasulAllah ya HabibAllah
Kurniakanlah syafaatmu

Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim
Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim
Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim
Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim

 
 
SEMOGA SUATU HARI NANTI, KAMI MAMPU UNTUK MELIHAT WAJAHMU YANG INDAH ITU WAHAI RASULULLAH..... ALLAHUMMA AMIN....

Saturday, 19 January 2013

Bercuti

Assalamualaikum....

hari nie ana nak bercerita tentang pengalaman ana bercuti setelah sekian lama ana sibuk dengan kerja.... amboi-amboi kalau cakapp bercuti jer semua orang senyum dan xkurang pula yang mula membayangkan destinasi indah tempat ana bercuti kan?? hehehe....ana pergi xjauh pun tapi bagi ana jauh la.....

erm...semalam kami pergi

 

Alhamdulillah...itu la tempat yang kami pergi semalam....Bagan Lalang.....tpi gambar tue bukan yang dalam simpanan ana sebab sebab gambar nie ana ambil daripada cik google.... hehehe..... tpi tempat dalam gambar ni memang Bagan Lalang pun..

tapi serius pantai bagan lalang nie sangat cantikk. kami berempat telah sampai dalam jam 5 lebih.... jadi kami semua  pun lepak dan menikmati alam sekeliling yang sangat indah dan mampu memukau semua orang

SubhanAllah... Alam ini sangat indah.... Allah jadikan supaya kita semua mampu berfikir dan belajarlah daripada kejadian Alam......ana nak bagi dua contoh...yang lain pejam mata dan fikir-fikirkan......hihihi

Ombak yang pasang surut tanpa lelah memberi makna kepada ana, bahawa berbaktilah kita tanpa penat kerana lambat laun akan ada hadiah yang indah untuk kita.....

Daun yang rendang di tepi pantai pula sentiiasa bertindak menjadi tempat yang meneduhkan orang ramai daripada pancaran matahari walaupun daunnya sudah berubah warna dibakar dek mentari..... sama lah konsep kita sebagai manusia mesti sentiasa bersifat melindungi walaupun kadang kala diri kita pun ada masalah....

Ajaibnya setiap perkara yang Allah buat.... 

jadi, ambillah masa terluang untuk menghayati keindahan alam ciptaan Allah ini....


Jumpa lagi semua....


Assalamualaikum.....

Thursday, 17 January 2013

Jumaat Yang Indah Part 2

Assalamualaikum......


dah solat zuhur wahai semua muslimah yang diredhai dan dirahmati oleh Allah? || tentu dah kan || Alhamdulillah....

Untuk kaum muslim pulak..... dah solat jumaat wahai bakal iman dan penerus generasi kepimpinan Rasulullah?? 

apa? nak tanya ana?? ||Alhamdulillah.....lepas makan tadi ana dah solat sekarang ana sedang mengadap my lappie dan mencoret tentang keindahan sepanjang jumaat ini......

erm...cerita kedua bermula apabila ana masuk ke pejabat...... erm..berdebar juga ana melihat lampu di bilik ketua ana sudah bernyala dan ini menandakan bahawa ketua ana dah okey dari deman..... erm...yang ana xterduga, ana baru siap letak beg dan bertanyakan bahawa bolehker ana masuk sekarang sebab sekarang bukan waktu kerja lagi? belum pun habis dijawab soalan ana tue. ketua ana dah ada kat belakang dan siap senyum lagi. 

ana apa lagi...memang malu sangat namun ana hanya balas senyuman itu dan dia pun mengajak ana untuk berjumpa di bilikknya...dan Alhamdulillah sepanjang perkenalan dan perbualan ini ana dapat rasakan ketenangan walaupun sedikit kalut untuk berjumpa dengan ketua baru....

Alhamdulillah....segalanya dipermudahkan.....

 

Alhmdulillah....

jumpa lagi nanti yer....

Assalamualaikum......

Jumaat yang indah

Assalamualaikum semua....

bertemu lagi kita...kan ana dah cakap yang ana akan kembali menulis....so kesempatan masa yang ada nie akan ana gunakan untuk menulis.....

Alhamdulillah...hari nie semua kerja ana berjalan dengan lancar dan ana dapat hadapi dengan tenang walaupun saat bercakap dengan pegawai lelaki ana sedikit malu dan segan (kelakar kan) huhuhu....

hari nie hari Jumaat, 06 Rabiulawal 1434 Hijrah ana mulakan dengan azam untuk mengoreng roti dengan resipi kakak ana iaitu susu celup telur dan susu. mulanya ana xnak buat sebab ana rasa macam xsempat tapi Alhamdulillah...Allah bagi kesempatan untuk membuatnya maka siaplah roti tue ||apa, korang nak tengok gambar??|| erm..sebab pagi jadi ana xsempat ambil gambar...sorry yer... 

 

hehehe...lebih kurang macam tue la ana celupkan dalam telur tapi ana tambah susu...menjadikan ia sedap berkrim... ||sedap tue bukan ana cakap tapi kawan-kawan serumah ana..... || ~gembira ana bila ana tengok mereka semua makan dengan penuh gaya ...Alhamdulillah......

okey...siap2 roti tue ana terus laksanakan perintah Allah dan bersiap untuk ke tempat kerja || tolong jangan tanya la ana bangun pukul berapa untuk masak nie yer ||....hehehe..... 


k...bersambung kejap agi....

nak kuar makan dulu....

Lapar...


Assalamualaikum 

 

kembali menulis

Assalamualaikum...


Yesss.... hari nie ana rasa ana nak kembali menulis menulis dan menulis....erm..dah lama ana xmencoret bukan hanya di blog tapi di FB pun sama....bukan sebab apa cuma adalah dugaan demi dugaan yang berlaku dan menyebabkan hobi ana yang satu nie terbantut......apapun setiap yang Allah berikan nie ada hikmahnya kan..cuma kita yang kadang2 manusia yang banyak khilaf nie mengabaikan setiap yang ditegur oleh Allah......

Menulis nie sebenarnya satu kepuasan....Alhamdulillah Allah kembalikan semula nikmat yang telah lama ana tinggalkan ...ana rasa sangat best menulis dan ana berharap suatu hari nanti ana ditakdirkan menjadi penulis terkenal....::: tapi ana nie bukannya dalam golongan orang yang minat membaca pun :::: hehehe....tapi xperlah ana akan cuba.......

Erm...sebenanrnya di saat ini ana mengantuk dan tiba-tiba selepas mengambil angin sikit ana rasa macam nak buka blog dan kembali menulis..... rindunya zaman student dulu yang banyak masa free....semua perkara kita boleh lakukan.... kalau zaman student dulu ana selalu enulis...di laptop, di blog, di ruangan cerpen dan banyak lagi la......

Sekarang ana nak mulakannya semula.... yesss.....Insya-Allah......

Semoga Allah mempermudahkan semua kerja ana dan juga semua sahabat-sahabat pembaca sekalian..... 


 

Jumpa lagi yer....

Assalamualaikum....

senyum itu indah

Assalamualaikum sahabat-sahabat ana sekalian...

sedang berbuat apaka kalian semua...moganya setiap pekerjaan yang kita lakukan ini akan memberi rasa yang baik dan bermanfaat di sisi Allah.....

sebelum apa-apa, marilah sama-sama kita membaca Ummul kitab Al-Fatihah untuk membeikan ketenangan dalam diri kita nie.....

dah baca? Alhamdulillah/.....

jadi, hari nie ana nak bercerita teentang senyum. tentu semua macam pelik jer kan bila ana cakap senyum itu indah kerana kita xboleh rasa senyuman itu kan... namun cubalah berbalik melihat jiran kita yang sedang tersenyum tengok kita. eerm..manis kan?

erm...semua orang tentu ada perkara yang membolehkan dia tersenyum indah...samalah macam ana setiap perkara manis itu akan ana kenang dan meeembuatkan ana lupa akan semua kesedihan,,,,,,

walaupun penat, ada orang yang senyum nie menjadikan kita seorang yang sangat manis dan menanrik,,,,,,