Saturday 19 January 2013

Bercuti

Assalamualaikum....

hari nie ana nak bercerita tentang pengalaman ana bercuti setelah sekian lama ana sibuk dengan kerja.... amboi-amboi kalau cakapp bercuti jer semua orang senyum dan xkurang pula yang mula membayangkan destinasi indah tempat ana bercuti kan?? hehehe....ana pergi xjauh pun tapi bagi ana jauh la.....

erm...semalam kami pergi

 

Alhamdulillah...itu la tempat yang kami pergi semalam....Bagan Lalang.....tpi gambar tue bukan yang dalam simpanan ana sebab sebab gambar nie ana ambil daripada cik google.... hehehe..... tpi tempat dalam gambar ni memang Bagan Lalang pun..

tapi serius pantai bagan lalang nie sangat cantikk. kami berempat telah sampai dalam jam 5 lebih.... jadi kami semua  pun lepak dan menikmati alam sekeliling yang sangat indah dan mampu memukau semua orang

SubhanAllah... Alam ini sangat indah.... Allah jadikan supaya kita semua mampu berfikir dan belajarlah daripada kejadian Alam......ana nak bagi dua contoh...yang lain pejam mata dan fikir-fikirkan......hihihi

Ombak yang pasang surut tanpa lelah memberi makna kepada ana, bahawa berbaktilah kita tanpa penat kerana lambat laun akan ada hadiah yang indah untuk kita.....

Daun yang rendang di tepi pantai pula sentiiasa bertindak menjadi tempat yang meneduhkan orang ramai daripada pancaran matahari walaupun daunnya sudah berubah warna dibakar dek mentari..... sama lah konsep kita sebagai manusia mesti sentiasa bersifat melindungi walaupun kadang kala diri kita pun ada masalah....

Ajaibnya setiap perkara yang Allah buat.... 

jadi, ambillah masa terluang untuk menghayati keindahan alam ciptaan Allah ini....


Jumpa lagi semua....


Assalamualaikum.....

No comments:

Post a Comment

Rindu Itu Memenatkan

😢😢 Aku rasa sedih.  Aku rasa pilu. Aku rasa rindu. Aku rasa letih. Saat ini aku rasa biarlah aku pejamkan mata dan bermimpi utuk balik ke ...