MulaKan HARI mu DEngAN

Photobucket

Wednesday, 26 December 2012

lagu sahabat

ASSALAMUALAIKUM SEMUA.......

erm...hari nie ana nak kongsi tentang lagu sahabat Najwa Latif yang telah sahabat ana kongsikan di wall FB ana....lagu nie sangat best dan menyentuh hati ana....
 
 
 
 
JOM NYANYI SAMA-SAMA

[Najwa Latif]
Kau ada di kala ku suka
Di kala ku duka
Setiap tangisan dan juga ketawa

Kau ada di kala ku perlu
Setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

[Syam Kamarul]
Kau ada di kala ku jatuh
Di setiap bangunku
Terus menemaniku
Tanpa rasa jemu

Kau ada di setiap tawa
Di kala bahagia
Kau menjadi sahabatku
Selamanya

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

[Sleeq]
Yeah sahabatku
Tetap bersamamu jika kau perlukanku
Dan ku tak kaku tak kekok
Kalau sampai buntu kita belok yok (yok)
Berjangkit sesama seperti mengusik si melatah
Kau kau jangan kau melampau
Dan kalau siapa mengusik Najwa
Tolong bagitau aku tapau

[Najwa Latif dan Syam Kamarul]
Ku tahu ku kan selalu ada
ada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu
Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku
Sahabatku


LAGU NIE SANGAT  BERMAKNA.....
 JUMPA LAGI
ASSALAMUALAIKUM

Tuesday, 25 December 2012

kasih sayang Allah

Assalamualaikum sahabat-sahabat sekalian......

selawat dan salam untuk junjungan besar Nabi Muhammad SAW  serta sahabat-sahabat baginda dan juga ahli keluarga baginda...

 

 dah selawat kan? tentu dah tenang sikit rasa hati tue kan....

Alhamdulillah....

hari nie ana nak bercerita tentang kasih sayang Allah terhadap kita....namun adakah semua manusia sedar akan kasih sayang Allah ini? erm.....memang xdapat dinafikan masih ramai yang xsedar, xpercaya ek..jom ana bukitkan...

Bukti yang pertama
- kita tengok ramai kan orang yang tidak menutup aurat dengan sempurna sedangkan memang sudah jelas bahawa dalam islam, kaum adam dan kaum hawa harus menjaga batas aurat kita. (agak-agak mereka sedar tak yang Allah nak tengok sangat mereka menutup aurat dengan sempurna)

Buktii yang kedua
- masih ramai lagi orang yang melewat-lewatkan solat dan kadangkala xsolat langsung....erm...agak-agaknya kalau kita melewat-lewatkan  solat tue dan Allah ambil nyawa kita, macam mana ek?tentu kita dah berhutang dengan Allah kan? (sedar xsedar waku sembahyang tue jer kita ingat Allah, sedangkan Allah sentiasa ingat kat kita...macam mana kalau tiba-tiba Allah lambat nak bagi oksigen pada kita..tentu kita dah matikan...)

Bukti yang ketiga
- erm...pakwe n makwe...tahukah mereka cinta yang ada dalam hati tue mesti dijaga kerana cinta ini anugerah Allah....kalau tengok muda mudi sekarang bercinta sangatlah ana takut kerana mereka sudah berani memeluk pasangan, sudah berani bercium dan lain-lain...

erm..betul tak apa yang ana cakap tue....ana harap sangat yang kita semua menyayangi Allah sepertimana Allah SWT  dan Rasulullah SAW menyayangi kita semua..... janganlah terlalu memikirkan cinta dunia kerana di akhirat nanti kita semua akan sengsara......

Allah SWT  dan Rasulullah SAW amat menyukai orang bertaubat... maka bertaubatlah sebelum terlambat... pintu taubat sentiasa terbuka untuk orang yang ikhlas.....





jumpa lagi

Assalamualaikum....

Monday, 10 December 2012

sahabat ana

Assalamualaikum wahai sahabat-sahabat yang ana rindui.....semoga kalian semua berada dalam rahmat dan redha illahi. dan semoga kalian masih kukuh lagi berada dalam tali Allah.......

Alhamdulillah, marilah sama-sama kita panjatkaan kesyukuran kepada Allah kerana hari nie kita masih lagi bernafas di bumi Allah dan mampu menjalankan tugas sebagai khalifah di muka bumi ini. namun sejauh manakah kita melaksanakan tangungjawab sebagai khalifah itu?? sama-sama kita fikirkan dan hayati persoalan ini.

bila bercerita tentang sahabat, hati kecil ana akan teringat dengan seorang sahabat yang telah Allah kirimkan pada ana disaat ana berjuang untuk meneruskan perjuangan dalam landasan Allah ini. berkali-kali ana call sahabat ana nie untuk mendengar celotehnya yang merdu, nasihat yang lembut lahir dari hatinya dan tangannya yang lembut menyapu air mata yang kadangkala mengalir saat lelah dengan dugaan yang melanda. namun pesanannya membuatkan diri ini kembali tabah dan mampu untuk mencorak dunia dengan kehendak Illahi.
 
hanya ucapan Alhamdulillah yang mampu ana panjatkan diatas kesabaran beliau untuk mengendalikan emosi ana dan puisi ini ana nak tujukan pada dia ::: Fastabiqul Khairaat:::

wahai ukhti
tahukah ukhti di saat ini, ana merindui ukhti
rindukan tawa ukhti
rindukan pujukan 
dan segala-gala yang terdapat pada ukhti


tapi,
Alhamdulillah
kerinduan itu Allah ubati dengan menghadirkan mu dalam mimpiku.
Terima kasih ukhti kerana membhagiakan diri ana
 


Sesunguhnya ana sayangkan ukhti kerana Allah.....semoga suatu hari nanti Allah menghadirkan lagi saat untuk kita berdua bertemu kembali...Allahumma Amin.

Assalamualaikum