MulaKan HARI mu DEngAN

Photobucket

Tuesday, 25 December 2012

kasih sayang Allah

Assalamualaikum sahabat-sahabat sekalian......

selawat dan salam untuk junjungan besar Nabi Muhammad SAW  serta sahabat-sahabat baginda dan juga ahli keluarga baginda...

 

 dah selawat kan? tentu dah tenang sikit rasa hati tue kan....

Alhamdulillah....

hari nie ana nak bercerita tentang kasih sayang Allah terhadap kita....namun adakah semua manusia sedar akan kasih sayang Allah ini? erm.....memang xdapat dinafikan masih ramai yang xsedar, xpercaya ek..jom ana bukitkan...

Bukti yang pertama
- kita tengok ramai kan orang yang tidak menutup aurat dengan sempurna sedangkan memang sudah jelas bahawa dalam islam, kaum adam dan kaum hawa harus menjaga batas aurat kita. (agak-agak mereka sedar tak yang Allah nak tengok sangat mereka menutup aurat dengan sempurna)

Buktii yang kedua
- masih ramai lagi orang yang melewat-lewatkan solat dan kadangkala xsolat langsung....erm...agak-agaknya kalau kita melewat-lewatkan  solat tue dan Allah ambil nyawa kita, macam mana ek?tentu kita dah berhutang dengan Allah kan? (sedar xsedar waku sembahyang tue jer kita ingat Allah, sedangkan Allah sentiasa ingat kat kita...macam mana kalau tiba-tiba Allah lambat nak bagi oksigen pada kita..tentu kita dah matikan...)

Bukti yang ketiga
- erm...pakwe n makwe...tahukah mereka cinta yang ada dalam hati tue mesti dijaga kerana cinta ini anugerah Allah....kalau tengok muda mudi sekarang bercinta sangatlah ana takut kerana mereka sudah berani memeluk pasangan, sudah berani bercium dan lain-lain...

erm..betul tak apa yang ana cakap tue....ana harap sangat yang kita semua menyayangi Allah sepertimana Allah SWT  dan Rasulullah SAW menyayangi kita semua..... janganlah terlalu memikirkan cinta dunia kerana di akhirat nanti kita semua akan sengsara......

Allah SWT  dan Rasulullah SAW amat menyukai orang bertaubat... maka bertaubatlah sebelum terlambat... pintu taubat sentiasa terbuka untuk orang yang ikhlas.....





jumpa lagi

Assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment