Saturday, 23 November 2013

cool la sayang

Assalamualaikum sahabat-sahabat semua.....

 

Apa emosi anda untuk pagi ini..... ana harap kita semua berada dalam emosi yang sangat indah kerana sekali lagi diberi peluang untuk menghirup nafas di bumi Allah ini...Alhamdulillah....

pergh...kalau tengok tajuk ana niie macam sentap jer kan ...COOL LA SAYANG ... apa yang nak di coolnyer...xcukup cool lagi ker...perlukan ana masukkan dalam peti sejuk baru nak cool.... hihih....

amboi...macam marah jer...macam marah jer.... ish...xmarah pun cuma kadangkala terasa jer....tapi masa terasa tue cepat2 ana bisikkan cool la sayang...cool la sayang...

mereka xsalah pun...ana yang salah...ana tahu kadang-kadang ana nie terlampau dalam buat status kat FB.... tujuan ana ialah memberi peringatan untuk ana dan antum-antum semua.... dan di FB juga ana buat perkongsian semua kisah gembira ana....

tipulah kalau ana kata ana langsung tiada berita sedih kan...berita yang boleh membuatkan ana menangis....tetapi ADAKAH PERLU STATUS  YANG SEBEGITU DITULIS DALAM FB... NANTI KITA AKAN MENYEBABKAN ORANG LAIN PUN AKAN RASA EMOSI YANG SAMA.... ORANG LAIN AKAN TURUT AKAN BERASA SEDIH...ORANG LAIN JUGA AKAN TURUT MERASA MARAH..... 

contoh : kalau tiba2 ana buat status :

|| Pemandu itu sangat kurang ajar, dia xtengok pun ana yang berada di tepi.... habis basah baju ana||

tentu ramai yang comment : 

pergh...rude giler pemandu tue
kurang ajarnya
kesiannya awak
kalau jumpa awak simbah jer air kat dia..biar dia rasa...

TENGOK...
 banyak sebenarnya kesan negatif kalau kita asyik merungut di status FB... kita akan membuatkan pembaca pun rasa aura negatif itu


INI SEMUA TAK AKAN MEMATAHKAN ANA UNTUK BERKONGSI KEGEMBIRAAN DENGAN SEMUA..... WALAUAPAPUN KATA MEREKA... SETIAP KATA ORANG TERHADAP KITA MERUPAKAN TEGURAN DARIPADA ALLAH...AMBIL YANG BENAR DAN YANG MANA RASA ADA UNSUR CEMBURU CEPATLAH SAY COOL LA SAYANG....SEBAB BILA KITA PANGGIL HATI KITA SAYANG....PERKATAAN ITU AKAN CEPAT MERESAP DALAM HATI KITA...

KALAU XPERCAYA CUBALAH....

JUMPA LAGI...

ASSALAMUALAIKUM


Monday, 18 November 2013

kereta idaman

Assalamualaikum semua....

Alhamdulillah hari nie masih diberi peluang untuk menghirup udara dan diberi kesempatan untuk meneruskan hidup.... Alhamdulillah itulah nikmat yang paling besar.... agak-agak macam mana lah kalau esok kita sudah xboleh bangun.... erm.... takut kan nak menghadapi mati tapi mati itu tetap pasti....

okey...pasal mati tue, nanti ana bincang lain kali.,... hari nie ana nak bercerita tentang kereta idaman... ana ada satu kereta idaman...yang ana sangat berhasrat untuk mempunyai kereta ini...erm...cuba teka  ana nak kereta apa..... 


hahh...xdapat teka.... okey...okey ...jom layan gambar  kereta impian dan idaman ana ialah :



 



 

hahaha... ini lah kereta idaman ana.... vios...harap suatu hari nanti ana dapat beli kereta ini sebab dulu ana pernah janji dengan ibu ana untuk beli kereta ini.... hasil titik peluh ana, ana nak beli ini... dia hanya tersenyum mendengar janji dariku....
 
semoga satu hari nanti vios merah menjadi milik ana...Allahumma Amin..... kenapa ana nak beli kereta nie....ceritanya bermula 5 tahun yang lepas bila kami berdua naik kereta vios emak saudara ana...

mek ~ eh, selesanya kereta nie (first time mak ana comment pasal kereta..sebelum nie xpernah dia cakap apa2 pasal jenis kereta lain)

ana ~ mek suka ker...nanti ana beli satu deh (jawab ana dan pada saat itu ana terus simpan impian nak beli kereta ini...ana rasa mek ana suka kereta nie)

mek ~ suka berangan betul anak mek yang sorang nie (jawabnya sambil mencuit hidungku...dia betul2 tahu dengan perangai ana)

ana ~ eh...dok la mek...ana memang nak beli ko mek nie... tapi tunggu ana ada duit dulu la...ana janji ana akan belajar sungguh-sungguh dan cari kerja yang baik... (jawab ana sambil memeluk tangannya)

TERJADILAH  SATU JANJI SEORANG ANAK BUAT IBUNYA.... JADI SUATU HARI ANA AKAN MILIKI KERETA INI.... 

doakan semoga ana dapat beli kereta nie yer sahabat-sahabat.....

okey lah...jumpa lagi...

ASSALAMUALAIKUM....



Saturday, 9 November 2013

hati yang tersakiti


Assalamualaikum semua....

apa khabar hari nie..... ana harap semua sahabat ana diberi kesihatan yang baik dan paling penting ialah setiap hari kita bersyukur dengan kurnian Allah kepada kita.... banyak kurnian Allah pada kita kan...

erm..hari nie ana nak bercerita dengan sahabat tentang hati yang tersakiti.... hati siapa yang tersakiti itu....hati ana...hati antum... atau hati siapa ??

hihii... kalau ana tulis maksudnya hati ana la yang tersakiti.... (agak2...siapa yang menyakiti hati ana nie kan) cuba teka siapa yang sakiti hati ana...cepat...ada yang dapat teka.....hihihi....

ana insan biasa
tahu rasa sedih..rasa gembira..rasa seronok....

ana akan rasa seronok bila dapat menggmbirakan orang...
ana akan rasa sedih bila ada orang yang tidak pandai berterima kasih

sungguh....ana xtipu....
ana akan rasa sedih bila ana dah tolong orang, orang tue langsung xucapkan terima kasih....

ana bukan mengungkit...
tapi ungkapan itu sangat bermakna untuk ana....

Allahurabbi...sedihnya..... 


Allah....Allah...Allah....

::: sabar sayang... kuatkan hati... ikhlaskan hati.... redakan hati ::::

CUBA KUATKAN HATI UNTUK MENERIMA SEMUA INI...... 

WALAUPUN BUKAN SENANG...ANA KENA KUAT....


|| hidup nie indah sayang....jangan bazirkan dengan air matamu.... ||


KEMBALI SENYUM....


ALHAMDULILLAH.... 


Okey....jumpa lagi semua....  Assalamualaikum....


Friday, 1 November 2013

usik mengusik


Assalamualaikum semua..... 

apa khabar sahabat-sahabat ana semua...semoga semuanya terus sihat dan diberi keberkatan umur untuk hari ini.... Alhamdulillah..masih lagi dapat meneruskan hidup untuk pagi ini dan semoga pagi ini berjalan dengan lancar.....

DIALOG PAGI TADI......

kak teh ~ Hello..Assalamualaikum.. nie Puan Sanah Ismail ker

mek ~ Waalaikumusalam...yer nie Puan Sanah Ismail bercakap (mek ana nie layan pulak...makin menjadi-jadi la lepas nie..tergelak besar kami berdua...kompem abah jeles lepas nie.)

Kak teh ~ Puan Sanah nie macam baru bangun tidur jer (kata ana sambil mengerling jam di sisi, dan terus ketawa)

mek ~ yer la.... penat sudah 2 hari xtidur la ( jawab mek ana sambil gelak kecil..mungkin lucu dengan persoalanku...)

kak teh ~ alolololo...pergi mana sampai 2hari xcukup tidur nie Puan Sanah..... (tanyaku lagak seorang pegawai)

mek ~ sekarang nie saya busy sikit....ada urusan kena setel... nak harap cik siti asmaq tolong memang xla...sebab duduk jauh kan

kak teh ~ amboi sentap kak teh mek.... kija gapo yang busy sgt tue.... (tanyaku prihatin....)

mek ~ (mulalah panjang lebar dia bercerita.... perbualan diselang-seli dengan kata-kata nasihat)

:: HAMPIR 20 MINIT KAMI BERBUAL , SERONOKNYA...RINDU TERUBAT JUA :::

|| tentu semua ibu macam tue kan...penuh dengan kata nasihat buat anak-anaknya..... sesunguhnya kasih sayang mereka terhadap kita sangatlah banyak.....cuba kita fikir adakah kasih sayang kita terhadap mereka pun begitu.... ||

ana dengan mek dan abah sangat suka main usik mengusik..... itu cara kami untuk meraih nikmat berkeluarga...walaupun mereka jauh dari ana, ana tetap rasa mereka dekat dengan ana kerana mereka berdua mempunyai kedudukan istimewa di hati ana.....

SEMOGA KITA SEMUA JADI ANAK YANG SOLEH DAN SOLEHAH YER...YANG SENTIASA MENDOAKAN MEREKA.....




Assalamualaikum.... Al- Fatihah......