MulaKan HARI mu DEngAN

Photobucket

Monday, 28 October 2013

Alhamdulillah


Assalamualaikum sahabat-sahabat ana semua...

Alhamdulillah...hari ini ana sangat bersyukur.... agak-agak kenapa ana sangat gembira hari ini... hal ini kerana :
1) ana dapat meneruskan hidup lagi...

2) ana dapat berbual dengan abah ana tadi...Alhamdulillah...kesihatannya semakin bertambah baik...dan yang paling menggembirakan ana lagi..abah dah tak perlu telan ubat lagi.... seronoknya....

3) hari ini juga laptop ana dah siap dibaiki.... dalam 250 jugak la habis tapi xperlah..mungkin  sebab ana kurang bersedekah jadi Allah guna cara macam nie... hihihi.... 

itu sahajalah buat permulan lap top yang baru dibaiki nie..nanti ana sambung lain kali pula...banyak perkara nak dikongsi nie.... 

okey semua..

Assalamualaikum.... 

Saturday, 5 October 2013

teguran daripada sahabat....


Assalamualaikum semua....

Apa khabar hari nie... ana harap semuanya berada dalam keadaan yang baik dan semoga hati kita juga baik yer... sama2 jaga diri yer semua....

okey...dah lama ana xupdate blog ana nie...sekejap rajin sekejap xrajin untuk update.... bergantung pada diri dan semuanya atas izin Allah.... kalau Allah izinkan diri ini menulis maka ana tulislah.... 

stop merewang yer..... sekarang ana nak becerita tentang teguran daripada seorang sahabat ana... tegurannya bertulis : 

Pompuan-pompuan.. Baca ni. Ikut sama2.

-Tudung labuhnya depan sampai pinggang (minimum). Belakang, tepi labuh tudung jaga.
- Pakai lengan panjang dan labuh juga baju yang dipakai. No jarang, kecik, singkat, membungkus badan.
- Seluar pn sama la syaratnya. Jangan jarang, jangan ketat, jgn pendek dll jangan. Legging2 xboleh. ( kalau boleh pakai kain la xnmpk bntuk kaki.
- Pkai stoking. Kalau malas ke xde stoking, pakai kasut boot yang phua chu kang tu.

: ini bukan soal alim ke ape. Tapi soal syurga atau neraka. Fikirkn 

jangan jeles okey.... nampak sahabat ana tue sayang sangat kat ana dan juga sahabat-sahabatnya yang lain kerana dia sentiasa memperingatkan kita untuk terus berada di jalan Allah.....

sahabat yang baik ialah sahabat yang sentiasa memperingatkan sahabat nya untuk sama-sama meraih syurga dan redha Allah ....

ana sangat sayang sahabat ana nie.... semoga diprmudahkan pertemuan kami berdua... Alhamdulillah kami dipertemukan oleh Allah untuk sama-sama berjalan di tali Allah..... 

dan 

kerana sayang ana  pada sahabat-sahabat yang lain ana nak sebarkan kat blog pula...sama2 kita menutup aurat yer sayang.... kalau kita buka aurat, bukan kita jer yang berdosa... ayah kita, adik beradik kita dan juga orang yang melihatnya..... 

 

okey semua.... jumpa lagi... ingat...jaga diri ...jaga hati.... dan jaga penampilan..

Assalamualaikum...