MulaKan HARI mu DEngAN

Photobucket

Monday, 11 May 2015

Deman Rindu

" adoi....dah seminggu lebih deman nie..macam mana nie" bisik hatiku.

kalau deman nie mula la nak merengek macam-macam. Padahal sikit jer Allah uji, itupun xsabar dan xreti bersyukur yang sakit itu kifarah dosa kan...

bak kata mek,

|| deman rindu la tue ||

sungguh, kalau fikir balik pun mungkin betul sebab memang dah lama sungguh aku xbalik kampung menjenguk mereka... banyak sangat aktiviti kat sekolah bulan 4 hari tue...sepanjang minggu hari sabtu digunakan untuk buat aktiviti....bulan 5 pula xbalik lagi..... hari itu free pergi johor.... xbalik juga berjumpa dengan mereka...

sekarang merasalah deman rindu pada mereka berdua....

tapi kalau cakap rindu pada mereka, mek suka cakap

|| rindu ko mek atau rindu ko masakan mek ||

hihihi...ada sajo karenah mek yang membuatkan aku tertawa gembira....bersama mereka berdua merupakan saat yang  paling indah. Hanya senyum gembira menghiasi bibir dan pipi serta badan bagai dipam-pam

kalau deman macam nie,

mek dengan abah akan berada di sisi.... mereka turut berada di sisi tilamku kerana mereka tahu aku jarang deman dan bila dah deman itu tandanya aku memang memerlukan perhatian dari mereka...kalau aku sakit merekalah paling risau...

kalau aku sakit perut, mek akan meletak ubat dan mengurutku sehinggalah aku terlena....saat itu mintalah apapun bubur, nasi keras, nasi minyak semuanya akan terhidang depan mata....


kalau aku mual, abah akan bawa aku ke bilik air dan baringkan aku depan bilik air jadi bertapalah aku di situ sehingga hilang mual2....kalau kecil boleh la dia dukung tapi badan besar macam anak gajah terpaksalah dia papah jer..hihihi....tapi aku tahu kalau keadaan memaksa dan saat itu abah masih gagah  abah akan dukung aku kerana aku pernah menjadi saksi, abah mengengdong abangku yang tidak sihat balik ke rumah tanpa bantuan sesiapa.

  :::: hish, banyak lah memori kalau mahu dikenang ::::

{ sepenat mana mereka pun...demi anak-anak mereka tetap berdiri gagah dan menghulurkan bantuan ketika kita memerlukan, adakah kita pun begitu juga melayan mereka saat mereka memerlukan kasih sayang kita }

aku akui aku tidak sesabar mereka....Namun aku akan cuba untuk jadi anak yang baik....

apapun

aku rindukan mereka sangat-sangat..... semoga mereka baik-baik sahaja dalam jagaan Allah....







No comments:

Post a Comment