Wednesday 21 November 2012

kematian

✿✿✿✿

Antara nafsu dan iman
apabila malam menjelma maka tatkala memejamkan mata maka akan terfikir agaknya bagaiman seandainya esok kita sudah tidak bernafas lagi di bumi Allah ini.....maka runsinglah hati saat terfikir tentang kematian...segalanya terjawab apabila membaca lembara Allah dalam Surah AL-AN'AM ayat 60, yang bermaksud :-

(Dan Dialah yang menidurkan kamu pada waktu malam hari d
an Dia mengetahui apa yang kamu kerjakan pada waktu siang hari. kemudian Dia membangunkan kamu pada waktu siang untuk disempurnakan umurmu yang telah ditentukan)

||kita dibangunkan supaya dengan berputarnya masa dan waktu maka habislah umur yang telah Allah tetapkan untuk kita||

:::::jadi, apapun yang berlaku kita tetap akan berjumpa dengan kematian...gentarlah wahai hati bahawa kematian itu ialah perkara yang benar dan alam barzakh serta alam akhirat itu juga benar :::::

 

✿✿✿✿


Antara nafsu dan iman

No comments:

Post a Comment

Rindu Itu Memenatkan

😢😢 Aku rasa sedih.  Aku rasa pilu. Aku rasa rindu. Aku rasa letih. Saat ini aku rasa biarlah aku pejamkan mata dan bermimpi utuk balik ke ...