Wednesday 8 January 2014

Alhamdulillah

Assalamualaikum semua....

erm...apa khabar hari nie.... ana harap semuanya sihat-sihat selalu yer....ops..bukan tubuh badan jer sihat tau...tapi iman pun kena sihat jugak yer.... harap-harap kita sentiasa berusaha untuk meningkatkan iman masing-masing....Allahumma Amin...

Alhamdulillah....hari nie ana bersyukur sangat...Allah hadirkan seseorang sahabat yang mampu membuatkan ana tersenyum gembira.... 3 minggu nie ana teringin sangat nak berborak dengan seseorang....ana ingin dengar gelak tawa sahabat ana...ana ingin bermanja dengan dia...ana ingin berkongsi cerita dengan dia....

tapi disebabkan kesibukan beliau.... maka semua itu hanya dipendamkan dan dalam diam ana memohon sesuatu daripada Pencipta..dan hari ini doa ana termakbul tatkala hati ana tergerak untuk jumpa SESEORANG itu.....

semasa berbual tentang kerja, dia melayani ana dengan baik....dia tersenyum tatkala kami bercerita tentang  student.... dan yang paling mengejutkan ialah :

|| dengan pandangan yang mendamaikan dia berkata.... lama xborak dengan asmaq...asmaq okey ker ||

pada saat itu, terus ana alihkan muka ana supaya dia xnampak perubahan muka ana.....masa tue air mata ana dah tahap nak meleleh jer.... adoii...terharunya....hanya Allah yang tahu masa tue apa yang ana rasa.....

soalannya tidak ana jawab kerana belum sampai masanya untuk ana ceritakan pada dia...ana hanya balas dengan senyuman bahagia dan anggukan kecil.... 

Kadangkala kita langsung tidak menduga sebenarnya ramai orang yang Allah hantar pada kita untuk menguatkan kita ketika kita dalam kesusahan....


Alhamdulillah....KASIH ALLAH ITU SANGAT BANYAK....

BERSYUKUR  ITU  PENTING 


No comments:

Post a Comment

Rindu Itu Memenatkan

😢😢 Aku rasa sedih.  Aku rasa pilu. Aku rasa rindu. Aku rasa letih. Saat ini aku rasa biarlah aku pejamkan mata dan bermimpi utuk balik ke ...