Thursday 5 September 2013

Nilai Wang

Assalamualaikum sahabat-sahabat semua....

harapnya kalian semua sihat hendaknya...dan buat semua pembaca pula...teruskan membaca kerana membaca ini jambatan ilmu dan ilmu haruslah dicari....xakan datang bergolek-golek kepada kita... cuba bayangkan tengah kita lepak tiba2 datang benda bulat dan cakap " AKU ILMU...AMBILLAH AKU" hihihi...agak2 kita ambil tak benda itu atau kita angkat kaki dan terus lari.... hihihi...

okey..lets speak or think about money...everyone have money and i also have money  =) .... BUT, WHAT VALUE OF MONEY.....

hihihi....speaking pulak ana.... .. serius ana cakap...bila ana bekerja sebagai guru ini baru ana dapat tahu macam mana susahnya nak dapat dulu.... ana ingat duit ini tidak susah dicari itu sebab anak-anak mampu menadah tangan di hadapan orang tua mereka untuk mendapatkan duit... mereka sanggup marahkan ibu bapa yang tidak memberi wang yang mencukupi untuk mereka tatkala mereka melangkah ke sekolah....

Allahurabbi....kalau adalah dalam kalangan pembaca yang ada pengalaman ini cuba tarik orang-oorang macam nie dan bisikkan..."TAHU TAK NAK DAPAT DUIT INI PAYAH" kita kena keluarkan peluh, keluarkan semua tenaga untuk mendapatkan duit.... DUIT PUN XDATANG BERGOLEK SEPERTI ILMU...

KALAU TAHU KESUSAHAN MENDAPAT DUIT BARULAH TAHU MENGGUNAKAN DUIT DENGAN BAIK.....

# teringa zaman kecil-kecil dulu, ana selalu teman mek dan abah ana pergi menoreh getah.... ana dan adik-adik akan tolong mereka mengutip getah untuk meringankan beban mereka... terima kasih mek dan abah....sekarang baru kak teh rasa macam mana susahnya nak dapat duit.....

BESARNYA NILAI PENGORBANAN MEREKA.......
duit...

No comments:

Post a Comment

Rindu Itu Memenatkan

😢😢 Aku rasa sedih.  Aku rasa pilu. Aku rasa rindu. Aku rasa letih. Saat ini aku rasa biarlah aku pejamkan mata dan bermimpi utuk balik ke ...