Wednesday 5 March 2014

bila marah

Assalamualaikum sahabat-sahabat.....

erm...bercerita pasal marah nie menyakitkan bukan.... ana sendiri pun kalau marah rasa macam nak nangis jer...sebab marah itu kan tidak boleh diluahkan sebab kalau diluahkan dengan kata-kata ada hati yang akan terluka.... 

erm...berbalik kepada perasaan marah nie.... tadi ana nak marah pada hero ana nie...sebab tengah syok ana mengajar nie tiba-tiba ana dengar :::
 

|| cikgu...u cakap apa....u cakap apa...u cakap apa ||

huhhu...menganggu kesyokkan ana betul la....pastue tahu tak apa yang ana buat....ana panggil nama dia.... dan terjadi la dialog antara kami berdua ;

ana - boy...saya sedang cakap pasal apa sekarang nie (tanya ana  sambil mata ana sudah membesar namun bibir ana masih lagi mengukir senyum terpaksa )

hero - sistem tanih cikgu (jawabnyer dengan muka selamba sedangkan my hero yang lain semua sudah gelak pada dia....)

ana - wahhh...cepatnya saya beralih pada sumber tanih...sedangkan kita semua baru habis tengok tentang sumber hutan ( jawab ana sambil mengelengkan kepala....hero tue pulak boleh pandang ana dengan muka tidak bersalah.....lantas ana tanya satu soalan pada dia ) boy u sudah pandai ker (terus ana pandang dia tanpa berkelip dan juga tanpa segaris senyum  bagi menyalurkan perasaan ana pada saat itu.... hero itu hanya mampu menunduk tanpa menjawab soalan ana)

All my hero - minta maaf la...minta maaf la..... (begitulah my hero..setiap kali ana mendiamkan diri tentu akan ada my hero yang bangun dan minta rakannya minta maaf terhadap kesalahan yang mereka lakukan.....) 


ana - okey boys....we continue yer..... ( malas ana nak sambung rajuk dengan hero itu....terus ana pandang muka my hero yang lain dan sambung pnp )

MEREKA MEMANG PANDAI UNTUK BUAT ANA SENYUM...TAMBAH-TAMBAH ANA NIE MEMANG JENIS ORANG YANG SUKA SENYUM ....sayang, sayang.... semakin hari semakin sayang ana pada my hero ana nie....

|||||||||||||||||||||||||||||  ******* ||||||||||||||||||||||||||||||||||||

huhuhu..... tengok...kalau marah xboleh cakap lebih-lebih....

sebab kalau kita cakapp....kita langsung xsedar apa yang kita cakap.....{ TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR, TERLAJAK KATA BURUK PADAHNYA }

 

Okey.....nak tidur dulu...

Assalamualaikum semua...

jangan marah-marah yer....

marah xelok untuk kesihatan...

teruskan tersenyum dengan penuh keindahan....


No comments:

Post a Comment

Rindu Itu Memenatkan

😢😢 Aku rasa sedih.  Aku rasa pilu. Aku rasa rindu. Aku rasa letih. Saat ini aku rasa biarlah aku pejamkan mata dan bermimpi utuk balik ke ...