Sunday, 22 June 2014

Penjagaan

kesedihan bermula apabila : 

kak teh : hello...Assalamualaikum mek...

mek : Waalaikumusalam.... (kedengaran lemah suara itu...seperti menahan sakit suara itu)

kak teh : mek okey ker niie....kak teh dengar macam lain jer (terusku soal sedangkan hatiku saat itu sudah mau meletup kerisauan)

mek : erm...okey jer.... cuma semalam mek jatuh dalam bilik air

kak teh : Allah (beristighfar seketika aku...dan tanpa aku sedari ada air mata yang mengalir kerana pada saat dia memerlukan aku....aku tidak ada untuk menjaga dirinya )

mek : eh...janganlah nangis...mek sakit dada jer lah kesan jatuh.. (memujuk untuk menghentikan tangisanku)

kak teh : tapi mek...kan orang tua cakap bahaya kalau jatuh dari dalam bilik air kan? (senduku belum jua berakhir kerana memikirkan kemungkinan yang akan berlaku)

mek : memanglah tapi Alhamdulillah mek xkena strok sebab  biasa orang  tua yang jatuh bilik air kena strok..... (jawabnya bersahaja)

kak teh : hah...Allahurabbi....mek g check la....kak teh risau la takut jadi gapow2 nie...  kak teh kan jauh nie (pujukku kerana aku tahu mek dengan hospital ni macam mana..)

mek : eh...xde gapowlah...nanti mek telan ubat okeylah nanti...jangan risau...okeylah deh...khalisya nak makan nasi tue.... Assalamualaikum....(terus dimatikan telefon)

|| hanya Allah tempatku berharap semoga cinta hatiku cepat sembuh dan cepat pulih seperti biasa....sungguh aku belum bersedia melihat cinta hatiku sakit....semoga Allah menjaga cinta hatiku dengan baik sepanjang penjagaanku tidak sampai untuk mereka ||

::: Kuatkan hatiku Ya Allah..... hanya padaMU tempat aku memohon segalanya.....  ::::

No comments:

Post a Comment