Friday 6 March 2015

Jodoh itu rahsia Allah

Assalamualaikum.....

hari ini topik hangat sikit.....tentang JODOH....

erm, semakin lama umur semakin meningkat....dan bila umur meningkat ada sahaja mulut yang ringan bertanya tentang "JODOH"

Allahurabbi....macam mana la saya nak jawab tentang JODOH saya nie..... sebab saya sendiri pun tak tahu bila JODOH saya akan datang dan muncul di hadapan saya.... dan cakap 

" jom kita kahwin, saya nie jodoh awak "

hahahaha....dalam novel boleh la macam itu namun dalam dunia realiti ini hanya Allah yang mengetahui bila dan dimana saat JODOH ini akan datang.....

Image result for rahsia allah
gambar dari google images

--Jodoh itu Rahsia Allah--

jadi, tolonglah jangan bertanya dan mempersoalkan tentang jodoh sahabat-sahabat kita....apa kata dalam diam kita doakan semoga dia bertemu dengan jodoh yang baik dan mampu membimbingnya ke jalan yang diredhai Allah...

Alhamdulillah...sejujurnya saya lebih suka kalian doakan saya daripada kalian tanya BILA sebab Allah ada perancanganNYA yang tersendiri. dan perancangan Allah adalah yang terbaik dan Allah ada sebab kenapa dilambatkan semua ini.....

Realiti Manusia yang perlu kita ubah :

kalau belum kahwin tanya bila nak kahwin
kalau dah kahwin tanya bila nak dapat anak
kalau dah dapat anak tanya bila nak dapat anak no 2

semua tak kena....jadi lepas nie cuba tanya macam nie.....

" AGAK-AGAK, AWAK NIE BILA NAK MATI YER, DAH READY KER" 

- kalau ada yang tanya macam nie...ada rasa risau fikirkan nak mati....fikirkan mati dapat juga menaikkan semangat untuk beriman pada Allah.....tapi kalau orang tanya pasal bila nak kahwin terus hati rasa berkecamuk.....masa tue lah fikir kenapa Allah belum bagi jodoh lagi pada saya..... Dush..dush...siapa nak tolong pujuk hati saya nie.... bukan awak pun...last sekali saya juga yang kena pujuk hati sendiri -

p/s penaja : Jom Jaga Hati..... Semoga Sentiasa Dalam Redha Allah....

Assalamualaikum

Image result for rahsia allah
ini pun dari google images

1 comment:

Rindu Itu Memenatkan

😢😢 Aku rasa sedih.  Aku rasa pilu. Aku rasa rindu. Aku rasa letih. Saat ini aku rasa biarlah aku pejamkan mata dan bermimpi utuk balik ke ...