MulaKan HARI mu DEngAN

Photobucket

Saturday, 5 March 2016

....perangai pelik...

Assalamualaikum semua...

tajuk hari nie ialah perangai pelik...aku pun xsangka aku akan mempunyai perangai yang pelik ini..aku sendiri pun pelik...kalau aku pun pelik tentu orang lain pun pelik kan...

huhuhu

meh nak cerita sikit...apa perangai pelik aku nie...

aku jadi tak suka tengok student jalan....kalau tengok jer student jalan aku mula la stress nak maroh lalu dan yang paling aku tak sangka ialah muka aku akan berubah terus....

aku ingat tiada orang boleh mengesan perangaiku itu tetapi ada seorang student nie tarik lengan baju aku dan cakap

" cikgu, u stress ker "

mendengar pertanyaan itu terus ku palingkan mukaku ke arah lain untuk mengambil sedikit ketenangan dan saat itu hanya nama Allah ku sebut lantas ku pandang student tersebut lagi sekali dan senyum padanya lalu mengelengkan kepala tanda menidakkan soalannya itu....

aku pun berlalu meningalkan pelajar itu dan mula memantau pelajar-pelajarku yang membuat latihan dan sekali lagi aku terpandang pelajar yang sedang berjalan ke arah depan dan tanpa sengaja aku pun meninggikan suara dan cakap

" awak nak kemana nie...kan saya cakap suruh duduk kat tempat " mula dah aku meraup muka menuntut sebuah kesabaran...

kelas menjadi sunyi sepi sebab aku memang jarang meninggikan suara dan kalau suara aku tinggi maksudnya tembok kesabaranku kian menipis dan tiba-tiba aku dengar suara

"cikgu, saya nak hantar kertas...saya dah siap..macam mana nie'' lirih sahaja suara dia lantas dia pun menunjukkan kertas itu padaku...

'' maafkan saya...mai sini '' aku pun menggamit dia ke depan mendekatiku...namun dia tetap tak bergerak dan masih tegak berdiri di situ sambil menunduk mungkin terkejut atau takut mendengar nadaku tadi...

" mai sini " lantas ku hulurkan tangan seperti meminta kertas itu dan senyuman manis tanda perdamaian ku hulur padanya dan disitu aku lihat dia membalas senyumku dan dengan penuh ceria dia datang padaku dan menghulur kertasnya padaku....

::: Aduhai anak..sensitif sungguh yer kamu sayang...siapa cakap hati budak lelaki sekeras batu...mereka sangat sensitif...marah sedikit mula la nak minta dipujuk...nasib kamulah sayang dapat cikgu yang cute dan comel nie... :::

maafkan cikgu yer sayang...cikgu pun tak tahu perangai pelik dari mana lah cikgu dapat nie....harap lepas nie tiada lagi mangsa seterusnya....

cikgu sayang kamu wahai sayang....

okey....jumpa lagi.... nak pergi ubah perangai...

jumpa lagi...

Assalamualaikum.....

No comments:

Post a Comment