Sunday, 3 April 2016

Peranan Tudung

Maaf yer kalau tulisan ini menganggu ketenangan diri kamu semua yer....

sebenarnya aku terpanggil untuk menulis selepas melihat satu video yang menjadi viral dalam kalangan kawan2 FB ku...lantas aku pun menonton dengan penuh sifat ingin tahu....

semasa menonton video itu yang keluar dari mulut aku ialah  :

" eeeyyyyy...bakpow gitu nya....tudung tue bagi free ko? "

sayang2 semua kenapa perlu bersesak ini untuk sehelai tudung.... malu la kalau orang tengok...berebut rebut antara lelaki perempuan tanpa menghiraukan larangan agama...kita nie kan kalau laki perempuan duduk dekat2 pun tak boleh..apatah lagi duduk macam gitu kan....

pakai la tudung apa2 pun kakak kakakku sekalian....

sebab kita nie memang dah cantik pun...bukan sebab tudung tue kita nampak cantik kakak dan adik sekalian...saya pakai tudung akel biasa jer tapi student sentiasa cakap

" cikgu, u nie comel la "

see....

peranan tudung sebenarnya ialah untuk menutup aurat.....bukannya membuka aurat ....jangan berbangga andainya anda memakai tudung yang berharga  seribu tetapi bentuk dada anda menyerlah,...bila kaum hawa seksi kaum adam pun terseksa tau... kalau tak percaya try tanya laki masing-masing....yang xde laki cuba tanya kawan-kawan lelaki....

confirm dia jawab YESSSS...SAYA TERSEKSA.....

 jadi..jagalah diri wahai sahabat-sahabat semua....

dimana pun kita berada...jagalah agama...jangan rosakkan agama...kerana ramai orang memperhati perangai kita....biarlah setiap tindak tanduk kita mencerminkan keindahan islam dan menjadi asbab untuk menarik orang ramai untuk memeluk agama islam.



No comments:

Post a Comment