Friday 15 April 2016

mimpi kelakar

mimpi..

mimpi itu mainan tidur tapi sesekali saat mimpi itu bermain di fikiran aku boleh ketawa melekek lekek sebab memang kelakar mimpi semalam....

mimpi tentang along dan angah....

aku pun tak sangka aku boleh  mimpi tentang dua orang kanak-kanak...satu aku panggil along dan satu lagi aku panggil angah....

paling best bila aku dengar suara comel mereka 

" mama, acik nie nak panggil apa " aku lihat mereka menuding jari pada kawanku yang sangat rapat dengan aku...

selepas memberi tahu nama panggilan terus mereka pergi salam dan dari bibir mereka kedengaran

 "acik Juli, acik Juli"

lepas tengok kanak-kanak tue tersenyum aku pun tersedar dari tidur dan aku rasa saat itu aku pun tersenyum kerana aku rasa pengalaman yang menarik sangat....

apapun...

itu hanya mainan tidur....sebab aku lebih  suka panggilan ibu.... tak kan tiba tiba anak aku panggil mama kan...syaitan syaitan..pandai kau mencucuk jarum ke dalam hati manusia kan...dush dush...tumbuk kamu.... 

hihihi**** hihihii

part lagi best bila aku bercerita dengan kak juli tentang mimpi itu dan aku keluarkan statment...

" kak ju, saya rasa saya  kahwin dengan duda anak 2 ko..sebab saya dapat anak yang sudah besar tue"

bergegar kereta kerana gelak kami yang kuat itu....  hihihi...aku nie benda macam nie pun boleh bergurau...berat nanang sungguh la.... =D

|| Apapun urusan jodoh ini ketentuan Allah.....kalau tak jumpa di dunia nie InsyaAllah ada bahagian kami berdua  diakhirat nanti....buat masa ini Allah bagi ruang untuk kami bercinta dengan Allah...mengorbankan sedikit kesenangan untuk keredaan Allah ||

:: Moga Dipermudahkan Oleh Allah ::

p/s : Mimpi jangan dilayan, kalau dilayan boleh merosakkan hati ....

No comments:

Post a Comment

Rindu Itu Memenatkan

😢😢 Aku rasa sedih.  Aku rasa pilu. Aku rasa rindu. Aku rasa letih. Saat ini aku rasa biarlah aku pejamkan mata dan bermimpi utuk balik ke ...