Sunday, 25 March 2018

Sedih

|| Sedih ||

Pernah tak korang terasa sedih yang tiba tiba. Sedih yang teramat sangat sehinggakan mengalir air mata dan hanya doa yang mampu dipanjat semoga mereka berdua sentiasa baik dalam jagaan Allah. 

Allahurabbi, apapun hati mesti kuat kerana ianya ialah :

Simptom yang biasa dialami seorang anak yang baru habis bercuti begitulah. Semasa nak balik kampung bukan main semangat lagi. Terasa ingin diredah semua kereta untuk berjumpa dengan kekasih hati. Terasa mek dan abah sedang memanggil kan?  

Bila tiba habis cuti terasa sedih pulak. Baru jer bergerak, sudah terasa rindu. Hari ini sepanjang perjalanan pulak sedih sebab  tengok kerusi di sebelah kosong, kerusi di belakang pun kosong. Kebiasaannya, sepanjang cuti mek dan abah yang menemani perjalanan untuk ke sana sini.Hari  ini aku bergerak sendirian untuk ke Pulau Pinang dan menabur bakti di sini. 

Saat bersedih, aku cukup ingat pesan mek 

' g lah kerja. Jangan nak mikir ko mek dan abah. InsyaAllah kami okey. Lagipun kak teh kan g cari rezeki. Bukan pergi suka suka'

itulah antara pesanan yang selalu mek titipkan untukku dan juga adik beradikku. Mek tahu kami pergi mencari rezeki dan dia pun lepaskan kami dengan mengharapkan Allah menjaga kami dengan sebaik-baik nya. 

|| Aku bukan anak manja dalam keluarga. Namun aku terkenal dengan perangai suka mengusik semua orang . Sebab itu aku terasa lebih sedih bila berjauhan dengan ahli keluarga kerana aku tahu di sini aku bukan boleh mengusik orang sesuka hati kerana tak semua orang boleh menerima cara kita kan. Apapun, aku mesti  kuat. Aku mesti kuat. Semoga Allah beri kekuatan untuk aku mulakan kehidupan di sini. Tolong doakan yer ||

|| Untuk mek dan abah yang kak teh sayang sangat ini, semoga kalian berdua sentiasa dalam rahmat dan redha Allah. Jumpa lagi cuti bulan 6 nanti. Kak teh sayang mek dan abah.  ||
 

Jom_jadi_baik
Sebarkan_kebaikan
Sebarkan_senyuman

Okey my diari.  Jumpa lagi

Assalamualaikum




No comments:

Post a Comment