Sunday 25 September 2011

diuji

ASSALAMUALAIKUM sahabat-sahabat semua....

apa khabar iman sahabat-sahabat hari nie....semoga semua orang mampu memperkukukuhkan iman masing-masing....sebelum ana teruskan penulisan nie..ana nak semua orang ikut ana istighfar.....hari nie ana telah buat salah...rasa sangat lemah hari nie....

 
 ALHAMDULILLAH....selepas istigfar nie rasa okey sikit dalam diri ana nie....tahu tak kenapa ana katakan ana telah buat kekhilafan hari nie...
pagi nie ana sangat bersemangat bangun dan bersahur...hari nie ana puasa harapnya puasa penuh la....(ingat kanak2 ke nak puasa sparuh2...)heheh...ana gurau jer la.....

hari nie ana diuji..nak dengar tak nie..nak ek...ok jommmmmm....tadi selepas siap berpakaian maka dengan langkah yang penuh bersemangat ana keluar menuju ke RUMAH ALLAH....dan tanpa disangka ana terjatuh dari tangga(jatuh dengan penuh ayu yer)huhuh...gurau jer tau...

 

masa jatuh tue ana rasa semangat ana hilang seketika dan yang keluar dari mulut ana masa tue ialah "YA ALLAH, aku jatuh ker nie?" sakitnya YA ALLAH.....tanpa ana sedari ada air mata yang mengalir di pipi lantas air mata itu diusap dan mencuba untuk bangun dan meneruskan perjalanan....

dan ALHAMDULILAH....apabila sampai jer di rumah ALLAH teringat tentang cerita nabi AYOB http://cahayamatamuhammad.blogspot.com/2011/09/stanza-cinta.html yang tidak mengeluh tentang sakitnya lantas ana berasa sangat sedey kerana telah mengadu kesakitan itu pada ALLAH...patutnya ana doakan semoga iman ana bertambah untuk menghadapi kesakitan itu....

YA ALLAH.....

kerdilnya rasa diri ini...ujian itu hanya kecil....tapi dalam fikiran saat itu langsung tidak teringat untuk mendoakan semoga iman ana bertambah untuk menghadapi malah ana merintih tentang kesakitan yang telah ditakdirkan oleh ALLAH.......

AMPUNKAN DOSAKU YA ALLAH

SESUNGUHNYA PADA SAAT ITU ANA LEKA YA ALLAH



 TARBIAH HATI......

No comments:

Post a Comment

Rindu Itu Memenatkan

😢😢 Aku rasa sedih.  Aku rasa pilu. Aku rasa rindu. Aku rasa letih. Saat ini aku rasa biarlah aku pejamkan mata dan bermimpi utuk balik ke ...