Tuesday 20 October 2015

akan berakhir

:: DETIK INDAH INI AKAN BERAKHIR ::

setiap pertemuan pasti akan ada  perpisahan dan aku dapat rasakan perpisahan ini sedikit berbeza kerana aku akan melepaskan anak yang sangat baik...seramai 35 orang pelajar-pelajar yang aku sayang akan mengorak langkah mewarnai hidup dengan melepaskan title pelajar sekolah.... 

anak-anakku yang baik...

seakan tidak puas lagi aku bersama dengan mereka...bergurau dengan mereka..merajuk dengan mereka...tersenyum dengan mereka...gelak dengan mereka...menasihati mereka supaya tekun dan gigih belajar dan banyak lagi memori indah yang boleh dikenang bersamamu wahai anakku yang baik dan comel....

tadi pun terasa separuh jiwaku tiada kerana tidak melihat kesemua anak-anakku...hanya 20 orang sahaja yang hadir dan lagi 15 orang study di rumah.... [ tadi pun dah rindu...apatah lagi semasa cuti nanti ..huhuhu...]

Pertemuan perpisahan
Adat manusia biasa
Hilang di mata tapi 
di hati jangan lupa

Berdoalah kita
agar aman dan sentosa
Moga di lain waktu 
dan hari berjumpa lagi

bye sayang...cikgu akan merindui kebaikan, kenakalan, kecomelan  kamu....

|| adat dalam hidup seorang guru...habis setahun dia akan berjumpa dengan pelajar yang lain pula..harapnya pelajarku yang bakal datang tahun hadapan baik hendaknya...Amin..Amin...Amin...||


:: Detik Indah Ini Akan Berakhir ::

No comments:

Post a Comment

Rindu Itu Memenatkan

😢😢 Aku rasa sedih.  Aku rasa pilu. Aku rasa rindu. Aku rasa letih. Saat ini aku rasa biarlah aku pejamkan mata dan bermimpi utuk balik ke ...