MulaKan HARI mu DEngAN

Photobucket

Sunday, 29 January 2012

MaAFKAn saYa yEr....

بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
Dengan kalimah mulia ini ana mula menaip untuk tatapan dan santapan minda sahabat-sahabat semua di samping mengingatkan ana kepada diri ana sendiri yang tengah mencuba untuk memperbaiki diri.... 

Sebenarnya ana malu sangat nak tulis perkara ini namun ana kembali terfikir untuk menulis perkara nie apabila ana teringat kembali perbualan ana dengan seorang sahabat.....ceritanya bermula apabila ana sedang mengadap ana punya lappie pastu datanglah seorang sahabat berbual-bual dengan ana.....

sahabat --- Ukhti, ana nak tanya nie..macam mana hang dengan incik bulan sekarang nie......

ana --- ALLAHURABBI....xde soalan lain ker sahabat? (tanya ana pada sahabat ana....dan perasaan ana pada waktu tue hanya ALLAH saja yang tahu......

sahabat --- cerita la ukhti.....saya nak tahu nie....(penuh minat sahabat ana bertanya) 

ana --- ana dah lama xmesej dia...ana xnak menganggu dia lagi.....kami dah lama lost contact (jelas ana dengan ringkas bagi menerangkan hubungan ana dengan incik bulan....

sahabat--- ish....bukan hang minat sangat ker kat dia.... angau semacam jer dulu.....

ana --- perkara tue dah berlalu la ukhti....ana xnak bazirkan masa ana kerana ana tahu ALLAH telah menyediakan perancangan yang terbaik untuk ana...ana rasa bersalah sangat kerana telah sayang kepada incik bulan... sebab dia bukan suami ana....apapun ana bersyukur kerana ALLAH kuatkan hati ana untuk terima semua ini...... (membayangkan sedikit  wajah incik bulan...hati perempuan mana yang tidak tersentuh apabila ada insan yang bertanyakan tentang dirinya......)

sahabat --- hebatla...xsangka kan hang dah tak berhubung dengan dia......

ana ---- kuasa ALLAH kan....tapi ana berpegang kepada janji ALLAH iaitu tulang rusuk adam xkan tertukar...kalau ana diciptakan dari tulang rusuknya maka ana akan disatukan dengannya suatu hari nanti...kalau xsempat kat dunia insyaALLAH kami akan kahwin kat SYURGA......

Sahabat --- betul tue...ALLAH ada perancangan untuk hambanya...

## setelah mendengar penerangan darippada ana....sahabat ana meminta izin meningalakan ana dan sepanjang peninggalan sahabat tersebut ana mula merenung kembali kisah ana dengan incik bulan tersebut dan hanya ALLAH yang tahu perasaan ana masa tue.....###

  
wahai lelaki..... 
Maaf kerana aku menjauhkan diri darimu..
Maaf kerana melukakan hatimu...
maaf seandainya cintamu ditolak....
dan Maaf juga sekiranya aku bertindak sombong di hadapannmu

>>> Kerana aku BIMBANG dirimu BERDOSA di atas kehadiranku dalam hidupmu, dan juga TAKUT kehadiranku membawa FITNAH ke atas dirimu..kerana aku wanita biasa yang mampu MERUNTUHKAN tembok KEKUATAN dan KECEKALAN seorang lelaki..♥♥ (niE bukan puisi yang ana buat tau...tapi puisi ini sesuai untuk semua lelaki la.....heheeh
habis dah cerita ana.....ana harap ALLAH sentiiasa memelihara kita semua dari godaan syaitanyang  sentiasa meruntun hati kita untuk mendekati cinta yang sia-sia.....CINTA PADA ALLAH IALAH CINTA YANG WAJIB KITA ADA......