Sunday 20 November 2011

formuLa untuk senyuM......

ALHAMDULILLAH......




 
TErasa bahagia hari nie kerana ana boleh tersenyum indah dan melemparkan senyum ini kepada semua.....itu ana bagaimana dengan sahabat2 yang lain...adakah mampu tersenyum indah seperti ana???

ana harap semuanya dapat senyum dengan indah...sebab senyum nie kan salah satu daripada sedekah yang paling senang.....kalau rasa macam xboleh senyum jugak cepat ambik tangan dan letak kat pipi dan tarik perlahan-lahan.....(jangan tarik kuat2 tau...sakiTTTT)...=)

okey....serius ok.....

dalam kita nak tersenyum selalu nie kita mesti sentiasa BERSANGKA BAIK PADA ALLAH....

tahu kenapa kita kena bersangka baik pada ALLAH.......

SEBAB ALLAH MERUPAKAN SEBAIK-BAIK PERANCANG KEPADA KITA SEMUA......


ana tahu tentu sukar untuk kita semua bersangka baik pada setiap aturan ALLLAH kan....tapi semua ini kita kena cuba...okey2 ana bagi contoh yer......

1)contoh pertama......

kita nie memang suka sangat kat seorang LELAKI NIE.....kebetulan lelaki nie pulak layan kita dengan baik dan menyebabkan perasaan kita kat dia memang very 2 the sayang la.....dan dengan takdir ALLAH kita menerima berita yang lelaki nie nak kahwin dengan orang lain....perghh...mesti sedey kan.....jadi macam2 la yang keluar dari mulut kita....antaranya 
  • KENAPA LA JADI MACAM NIE......geram betul aku....
  • xadil la macam ne.....aku yang penat ikat dia tapi orang lain yang dapat....geram seiyyyyyyyyyy
lebih kurang macam tue la yang kuar dari mulut kan....huhuhu......kalau kita pernah mengeluh...merungut.....maka cepat2 kita ISTIGHFAR sebab kita dah bersalah kerana mempersoalkan takdir ALLAH.....PADA PANDANGAN SAHABAT2 SEMUA ADA TAK ORANG YANG TERSENYUM MASA MERUNGUT dan sedey maCAM  NIEE???Paling2 tidak semua barang dia lambung kan....hehehehe.......

perkara ini tidak akan terjadi seandainya gadis itu BERPRASANGKA BAIK PADA ALLAH.....maka berita itu akan diterima dengan baik dan menyebut bahawa mungkin lelaki itu tercipta untuk orang lain dan ALLAH akan mentakdirkan lelaki lain sebagai  suaminya nanti....


TENGOK...JIKA KITA BERPRASANGKA BAIK DENGAN ALLAH NIE MAKA KITA DAPAT MEMIKIRKAN SESUATU PERKARA ITU DENGAN BAIK..KITA MAMPU MENERIMA MUSIBAH DENGAN BAIK DAN MENERIMANYA DENGAN HATI YANG TERBUKA...TERIMA LAH SETIAP KETENTUAN YANG TELAH ALLAH TENTUKAN....  ..


bila hati dah ok...maka dnegan tidak semena-mena BIBIR AKAN SENYUM DENGAN CERIA DAN INDAH...BETUL TAK.....

SELAMAT MENCUBA....=)


 



No comments:

Post a Comment

Rindu Itu Memenatkan

😢😢 Aku rasa sedih.  Aku rasa pilu. Aku rasa rindu. Aku rasa letih. Saat ini aku rasa biarlah aku pejamkan mata dan bermimpi utuk balik ke ...