Monday 18 February 2013

Bahasa Inggeris

Assalamualaikum sahabat-sahabat  semua....

kejap ada kejap xde...dah macam chocalte chipsmore pula....... tapi chipsmore xperla boleh makan tpi kalau ana tentu xboleh makan kan.... hehehe.....

Alhamdulillah...hari nie ana panjatkan kesyukuran kerana masih lagi bernyawa dan menjalankan tugas sebagai hamba Allah di hari ini... moga setiap umur yang diberikan oleh Allah ini digunakan pada jalan yang sepatutnya...

erm...hari  nie ana ada interview... punyalah ana berdebar...habis zikir ana baca namun xhilang juga semua debaran di hati ana nie....bila tengok jer pintu dibuka memang rasa berdebar sangat sebab tunggu nak diinterview ini...huhuhu..... n then tibalah masa untuk ana diinterviw dan yang paling best soalan peertama yang ditanya ialah



"your english very kelantanis ek?"


ana apa lagi masa dapat soalan tue terus la ana gabra dan tetaplah seperti diduga sepanjang interview itu ALL IN ENGLISH.....

huhhuh....terasa begitu susah untuk ana mengeluarkan bicara-bicara yang mampu memberi keselesaan kepada telinga dan hati penemuduga......mulut ana nie tersa susah jer nak berbicara.... 2la, kalau dulu ana rajin belajar bahasa inggeris kan xde la jadi macam tadi...

habis interview jer berlumba-lumba air mata mengalir...... hahaha...xsabar kot.... kadang-kadang ana sendiri pun xfaham kenapa ana menangis seketika....cengeng betul la....

apapun ana harap ada rezeki yang telah Allah tetapkan untuk ana.....

Insya-Allah rezeki ana dan kawan-kawan ada..... Allahumma Amin...

::jadi, THE MORAL OF THE STORY :-

+ U MUST LEARN ENGLISH...DONT LAZY-LAZY OK....FOR THE FIRST TIME ITS SO HARD TO MAKE URSELF CONFIDENT TO WROTE OR SPEAKS ENGLISH....BUT U MUST TRY +


JUMPA LAGI....ASSALAMUALAIKUM




No comments:

Post a Comment

Rindu Itu Memenatkan

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข Aku rasa sedih.  Aku rasa pilu. Aku rasa rindu. Aku rasa letih. Saat ini aku rasa biarlah aku pejamkan mata dan bermimpi utuk balik ke ...